Position your brand among young consumers Connect yourself with the new generations of consumers

Main Article Content

Rodrigo Salas Castro
Ana Teresa Chacón Hernández
Priscilla Sanabria Vega
Sonia Linares Víquez

Abstract

GENTICO ZOOM, is a study that deepens further into the Digital and Virtual generations, to introduce and expose the reasons for the behavior, similarities and differences of young Costa Ricans between the ages of 12 and 35, who represent more than 40% of the population of the country. Through an attitudinal profile, these young people can be identified and classified as aspiring, disciplined and risky. This research made by Kölbi and UNIMER, using different qualitative and quantitative research techniques will allow brands to generate their own marketing strategies by understanding and comprehending these young people in their essence because they are willing to listen. Who are they? What do they do?What do they think? Where are they? What are their concerns? What do they consume? Because they are different, changeable and inconstant, they challenge what is conceived and what they have learned outside the country. They are different from the millennial and centennial portrait of other countries.

Article Details

How to Cite
Position your brand among young consumers Connect yourself with the new generations of consumers. (2022). Yulök Revista De Innovación Académica, 2(1). https://revistas.utn.ac.cr/index.php/yulok/article/view/486
Section
Artículo científico

How to Cite

Position your brand among young consumers Connect yourself with the new generations of consumers. (2022). Yulök Revista De Innovación Académica, 2(1). https://revistas.utn.ac.cr/index.php/yulok/article/view/486

References

CEPAL. (2000). Reformas estructurales y política económica en Costa Rica. Abril 2016, de CEPAL

Sitio web: http://www.cepal.org/es/publicaciones/7608-reformas-estructurales-y-politica-economica-en-costa-rica

CEPAL. (2009). Impactos de la crisis financiera mundial sobre América Latina. Abril, 2009. Sitio web:

https://www.cepal.org/es/publicaciones/11269-impactos-la-crisis-financiera-mundial-america-latina

Charpentier, G. (2013). El Estado Gestor en Costa Rica (1949-1982). Ministerio de Educación Pública

de Costa Rica. Sitio web: http://es.slideshare.net/gcharpentieracuna/el-estado-gestor-en-costa-rica.

Crash Bolsa .com. (2008). Crisis financiera mundial de 2008. Sitio web: https://www.crashbolsa.com/crisis_financiera_mundial_de_2008

Creswell, J. W. (1999). Mixed-method research: Introduction and application. San Diego, CA: Academic Press.

Desk Research CR social, Año 2016.

Espacioparadocentes. (2013). Subculturas 2a parte: Emos, Punks, Góticos y Rockeros o Metaleros.

Abril, 2013. Sitio Web: https://espacioparadocentes.wordpress.com/2012/07/30/subculturas-2a-parte -emos-punks-goticos-y-rockeros-o-metaleros/

Garita, G., Ureña, L. y González, K. (2006). Crisis en Costa Rica en los años 80. UNED. Sitio web:

http://www.auladeeconomia.com/articulosot-07.htm

Gómez Barrantes, Miguel. (1998). Elementos de estadística descriptiva. San José: EUNED.

Hernández, Roberto. (2010). Metodología de la Investigación. México. Editorial McGraw Hill.

Hernández, Òscar, (2013). Temas de análisis estadístico multivariante, San José: Editorial UCR

ICE. (2016). Historia del ICE. Sitio web: http://www. grupoice.com/wps/portal/ICE/AcercadelGrupoICE/Qui%C3%A9nes%20somos/Historia%20del%20ICE

Kölbi/ICE y UNIMER. (2016) La verdad sobre las generaciones en Costa Rica: GENTICO. Noviembre, 2016.

Kotler, P. y Keller, K. (2012). Dirección de Marketing. México: Pearson.

Mayorga, D. (2003). Los grupos generacionales y el marketing. Abril 2016, de Mayorga, D Sitio web: http://marketingestrategico.pe/los-grupos-genera-

cionales-y-el-marketing/

Mejía, Julio. (2000). El muestreo en la investigación cualitativa. Investigaciones sociales, año IV, número 5.

Molina, S. y González, E. (2015). Historia de Costa Rica. Costa Rica: UNED.

Raventós, C. (2014). Democracia directa en Costa Rica. En Referendo sobre TLC (176). Costa Rica: International Institute for Democracy and Electoral Assistance.

Villasuso, J.M. (2008). Economía política de las reformas estructurales en Costa Rica. Abril 2016, de Simposio Internacional del Proyecto de Investigación “Reforma Económica y Cambio Social en América Latina y el Caribe” Sitio web: https://es.scribd.com/document/221803784/Economia-Politica-de-Las-Reformas-Estructurales-en-C-R

Most read articles by the same author(s)