About the Journal

**Arjé Journal** belongs to the Pedagogical Training area of the Pedagogical Training and Educational Technology Center (CFPTE) at the National Technical University of Costa Rica. It is a high-impact, academic electronic journal classified as a diamond open-access mega-journal, non-commercial, characterized by its multi-themed, multidisciplinary, and multi-format approach.

Its thematic coverage includes the following areas: Pedagogy, Educational Technology, Technical Education, Labor Studies, Political Economy, Sociology of Work, Political Ecology, Humanism, Energy Transition, and Environmental Management.

The objective of Arjé Journal is to promote a culture of research, interaction, artistic expression, and innovation through the publication of various sections, both informative and scientific, to provide knowledge, tools, resources, and strategies for reflection, training, and development of national and international academics.

Current Issue

Vol. 7 No. 2 (2024): Revista Arjé ( junio a diciembre, 2024)
La portada estuvo a cargo de la carrera Tecnología de la Imagen de la Universidad Técnica Nacional, bajo la guía de la directora Pamela Fuster Baraona, en colaboración de las estudiantes María José Calderón Andrade y Emily Yang Madrigal Mendoza.

Foto de portada: simboliza una simplificación del concepto de unión y diversidad, desde el ámbito en que se enriquecen mutuamente. La unión representa a la fuerza y la armonía que nace de caminar juntos hacia objetivos compartidos, mientras que la diversidad aporta la riqueza de distintas perspectivas, experiencias y talentos. En una sociedad que valora ambos principios, cada individuo encuentra un lugar donde aportar lo propio sin renunciar a su identidad, contribuyendo a una convivencia auténtica y vibrante. La sinergia entre unión y diversidad impulsa el crecimiento y la innovación, creando comunidades más inclusivas y dinámicas.

La portada estuvo a cargo de la carrera Tecnología de la Imagen de la Universidad Técnica Nacional, bajo la guía de la directora Pamela Fuster Baraona, en colaboración de las estudiantes María José Calderón Andrade y Emily Yang Madrigal Mendoza.

Published: 2024-11-26
View All Issues