The university library faces the challenges and challenges for promoting a culture of academic integrity.
DOI:
https://doi.org/10.47633/snehry37Keywords:
university library academic integrityAbstract
Pendiente
Downloads
References
Arriagada-Poblete, C., Gálvez-Gamboa, Francisco A., y Adasme-Jara, Benjamín. ( (2023). Definición conceptual de calidad y de excelencia en la educación superior en el contexto universitario chileno. Revista Actualidades Investigativas en Educación, 23(1), 1-33. Doi. https://doi.org/10.15517/aie.v23i1.51570
Centro Internacional para la Integridad Académica. (s.f.). Valores fundamentales de la integridad académica. https://academicintegrity.org/resources/fundamental-values
Instituto Internacional de la UNESCO para la Educación Superior en América Latina y el Caribe. (2008). Declaración y plan de acción de la conferencia regional de educación superior en América Latina y el Caribe.
https://www.uv.mx/cuo/files/2014/06/CRES-2008.pdf
Manual de publicaciones de la American Psichological Association. (2021). Traducción Oriol Francisco Remoliga gallego. Principios de escritura y publicación académicas (4 ed., 3-28). Editorial El Manual Moderno.
Pinto, M., García-Marco, F.-J., Uribe-Tirado, A., & Martínez-Osorio, P. (2021). Visibilidad de los servicios de alfabetización informacional de las bibliotecas universitarias españolas según sus webs: diseño y validación de un programa de autoevaluación. El Profesional de La Información, 30(3), 1–25. https://doi.utn.elogim.com/10.3145/epi.2021.may.16
Valverde, J. (2022). Apoyo de la biblioteca universitaria en el proceso de enseñanza-aprendizaje: importancia del académico para lograr la calidad educativa y la innovación. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.7063274
Universidad EAFIT. (s.f.). Centro para la Integridad Académica: principios fundamentales de la Integridad Académica. https://www.eafit.edu.co/centro-integridad/atreverseapensar/articulos-interes/Documents/principios-integridad-icai.pdf
Downloads
Published
Versions
- 2024-07-30 (2)
- 2024-09-11 (1)
Issue
Section
License
The Arjé Academic Journal is governed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License, which can be consulted at the following link:
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en
According to this license, you are free to share, copy, and redistribute the material in any medium or format. The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms described below:
-
Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
-
NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
-
NoDerivatives: If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
-
No additional restrictions: You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
-
You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation.
-
No warranties are given. The license may not give you all the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.